Formy bankowości elektronicznej

  • Homebanking – komunikacja z bankiem za pomocą komputera, łącza telekomunikacyjnego oraz specjalistycznego oprogramowania po stronie klienta,
  • bankowość internetowa – dokonywanie transakcji bankowych z wykorzystaniem sieci Internet, komputera i przeglądarki internetowej. Za pomocą witryny WWW banku klient może on-line wykonywać różnorodne operacje,
  • bankowość telefoniczna – nazywana także phone banking. Operacje wykonywane za pośrednictwem telefonu komórkowego bądź stacjonarnego, posiadającego wybieranie tonowe. Klient łączy się bezpośrednio z konsultantem bądź też z automatycznym serwisem IVR. Czynności wykonywane poprzez bankowość telefoniczną można podzielić na pasywne i aktywne. Pasywne mają charakter informacyjny, czyli np. sprawdzenie salda rachunku czy też kilku ostatnich operacji. Natomiast operacje aktywne to takie w których następuje zmiana salda i historii rachunku, czyli np. dyspozycje przelewu,
  • przy pomocy telefonu komórkowego, mając aktywny kanał SMS klient może sprawdzić saldo swojego konta, kilka ostatnich operacji, wykonać przelew zdefiniowany itd. Natomiast przy pomocy WAP ma dostęp do zminimalizowanej wersji swojego konta internetowego, co jest przydatne w momencie gdy klient nie ma dostępu do komputera a musi wysłać przelew,
  • karty płatnicze – za pomocą kart dokonywać można transakcji za pośrednictwem bankomatów, wpłatomatów bądź też terminali płatniczych